řidiči

06.06.2023
Ve Zpravodaji SÚIP č. 3/2022 vyšel článek nazvaný Bezpečnost práce v dopravě – zdravotní způsobilost řidičů, který se zabýval lékařskými prohlídkami v dopravě. Některým čtenářům z něj vyplynulo, že dopravně psychologické vyšetření musí být provedeno podle přílohy č. 3 vyhlášky č. 277/2004 Sb. 
19.12.2022
Hledáte-li informace o bezpečnosti vozidel při práci, doporučujeme příručku VeSafe, ve které naleznete spoustu důležitých tipů.
29.09.2022
V rámci kontrolní činnosti se často opakují zjištění na téma zdravotní způsobilost v dopravě. Zaměstnavatel je přitom povinen zajistit, aby jeho zaměstnanci (řidiči) byli zdravotně způsobilí.
13.07.2022
Zdroj:
Musím mít pracovnělékařskou prohlídku v případě, kdy jako řidič z povolání (skupina vozidel C+E) půjdu jezdit třeba na týden na dohodu o provedení práce? Podle mého názoru bych měl i před prací na DPP jako řidič z povolání absolvovat vstupní lékařskou prohlídku. Zaměstnavatel tvrdí, že to není potřeba.
04.05.2022
Zdroj:
Pracovní doba mi začíná v 6 hodin. Pokud ten den jedu na pracovní cestu, tak zaměstnavatel požaduje, abych vyrazil až v odpoledních hodinách – kolem 13 hod. Samotná jízda trvá i více než 4 hodiny. Někdy nemohu ani udělat přestávku v řízení, z důvodu nejzazšího času ubytování. Bývám i 14 hodin „v zápřahu“. Rád bych se tedy zeptal: Jak se bere celková doba „práce pro firmu“ v trvání cca. 14 hodin? Co se týče odpracované doby, tak mám započteno standardních 8 hodin. Přijíždím do místa ubytování kolem 20 hod., druhý den začínám v 7 hod. Musí být odpočinek 12 hodin? Může mi zaměstnavatel bránit v tom, abych odjížděl na pracovní cestu dříve, a tím logicky eliminoval potenciální riziko únavy a nehody? Moje námitky ohledně bezpečnosti absolutně ignoruje.
07.06.2021
Zdroj:
Téma přestávek řidičů stále není zcela jasné. Svědčí o tom řada dotazů, které do redakce BOZPinfo přicházejí. Zaměstnavatelé často upřednostňují zisk před bezpečností zaměstnanců i ostatních účastníků silničního provozu a přestávky zaměstnancům neumožňují, nemají potřebné znalosti v oblasti BOZP nebo zaměstnancům nedávají dostatečné informace.
28.12.2020
Zdroj:
Na dotaz odpověděla JUDr. Eva Dandová.
31.08.2020
Zdroj:
Na dotaz odpověděl Ing. Jiří Vala, Ph.D.
15.06.2020
Zdroj:
Na dotaz odpověděl Ing. Jiří Tilhon, Ph.D.
04.05.2020
Zdroj:
Na dotaz odpověděla JUDr. Eva Dandová.
27.01.2020
Zdroj:
Na dotaz odpověděla JUDr. Eva Dandová.
23.10.2019
Zdroj:
Pracuji jako řidič kamionu a se svým dřívějším zaměstnavatelem se soudím 9 let o nezaplacené přesčasy. Náklady již převýšily neuvěřitelných půl milionu korun. Dá se vůbec mluvit o přesčasech, když určení, zda jde, nebo nejde o přesčas, trvá soudům tak neuvěřitelně dlouho a soudní výdaje daleko překračují finanční částku, která může být nárokována?
09.10.2019
Skladové provozy svým účelem charakterizují činnosti, jako jsou: vysoký pohyb zaměstnanců (kmenových, agenturních, externích), dále vysoká četnost manipulace pomocí manipulační techniky, zejména motorovými vozíky různého provedení (elektrické, naftové, hybridní atd.), což pochopitelně přináší i zvýšenou míru rizika vzniku možného pracovního úrazu.
10.07.2019
Zdroj:
Na dotaz odpověděla JUDr. Eva Dandová.
11.03.2019
Zdroj:
Na dotaz odpověděla JUDr. Eva Dandová.

Stránky

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout twitter youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail