Základní a rozhodující pracovní metodou orgánů inspekce práce je kontrola. Jako fundamentální metoda plní funkce zjišťovací, hodnotící a nápravné. Cílem kontroly je zajistit dodržování stanovených povinností kontrolovanými osobami, působit na zaměstnavatele a zaměstnance tak, aby vzájemně vytvářeli podmínky a předpoklady pro snižování pracovní úrazovosti a nehodovosti.
Skupina evropských výzkumníků vyvinula textilní senzory, které dokážou rozpoznat u lidí stres. Projekt nazvaný Context organizovala a financovala Evropská unie.
Technologie výroby bioplynu je známá již celá desetiletí a spočívá v procesu anaerobní fermentace, kdy dochází, za nepřístupu vzduchu a přítomnosti mikroorganismů, k rozkladu organické hmoty a k uvolnění bioplynu, který je možno dále využívat ke spalováním v kogeneračních jednotkách za současné produkce elektrické energie a tepla.
Stavebnictví je ekonomickým odvětvím, ve kterém dlouhodobě vzniká nejvíce pracovních úrazů. S rostoucím počtem úrazů pochopitelně narůstají i finanční ztráty s nimi spojené. Důsledná pozornost věnovaná problematice bezpečnosti a ochraně zdraví při práci (BOZP) vede nejen ke snížení finančních prostředků vynaložených na ošetření a případnou rekonvalescenci zraněných pracovníků, ale rovněž zlepšuje jejich pracovní podmínky a prostředí.
Až do června 2009 trvá již tradiční preventivní protiúrazová kampaň Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP) a obecně prospěšné společnosti Dětství bez úrazů pod názvem "Úraz není náhoda". Projekt byl zahájen v Brně začátkem října.
Téma týdne řeší problematiku výstupu důlních plynů na povrch, faktory a vlivy ovlivňující uvolňování důlních plynů a následnou prevenci před vznikem mimořádných událostí. Hlavním cílem příspěvku je přehled aktivních a pasivní ochrany staveb, ale také především lidských životů na těchto územích s nebezpečím možného výstupu.
Péče o komíny je u nás stále podceňována, zvláště v domácnostech. Práci kominíků, tomu jaké používají nástroje, jak často by mělo docházet k čištění komínů, revizím, měření emisí, a jaké předpisy se k jejich práci vztahují, se věnuje tento článek.
Znamenalo by to přepravit, resp. dodat stejné množství zboží za kratší dobu, což by vedlo ke kritickému nárůstu silniční nákladní dopravy v ostatní pracovní dny a prohloubil by se ještě více nedostatek řidičů.
Poslední dobou přišlo do redakce BOZPinfo.cz větší množství dotazů týkajících se školení řidičů motorových vozíků. Na otázky typu "kdo a podle jakého předpisu může řidiče školit", či "jak jsou motorové vozíky rozdělené a který předpis to určuje" odpovídá odborník na tuto problematiku, Ing. Dušátko.
Odborníci na management si už dlouho uvědomují, že vedoucí pracovníci, kteří „vyrostli“ ve společnostech, známých svou výraznou kulturou (např. Procter&Gamble), mají hodně společného.
Po léta bylo známo, že v odborných odvětvích strojírenského a chemického průmyslu netkví hlavní příčina úrazů v rizicích vyplývajících z technologické specifikace. Příčinu úrazů zde však představovala především manipulace s materiálem.
Zaměstnanci se stal pracovní úraz závažnějšího charakteru. Sanitka záchranné služby ho odvezla do nejbližšího nemocničního zařízení, které však nemá nejlepší pověst. Je možné, aby zraněný, případně rodinní příslušníci požadovali odvoz do jiné, vzdálené nemocnice? Na co všechno má zraněný nárok?
Profesionálním řidičům zbývá poslední týden k získání průkazu odborné způsobilosti. Ten musí mít od 1. října každý profesionální řidič nákladního automobilu nad 3,5 tuny. Kvůli problémům s vydáním prováděcí vyhlášky a tiskem průkazů se však začalo s jejich vystavováním pozdě.