kanceláře

15.04.2024
Zdroj:
Na dotaz odpověděla Ing. Simona Zajícová ze Státního úřadu inspekce práce.
10.04.2023
Zdroj:
Pojem administrativní pracovník je velice široký, ale obvykle si pod ním představíme pracovníka v kanceláři vykonávajícího práci převážně u stolu za počítačem. Většinou se zařazují do kat. práce I. Ale i těmto pracovníkům se stávají pracovní úrazy. Za rok 2021 jich bylo 1264 s pracovní neschopností nad 3 dny*. Nejčastější bývají dopravní nehody a pády. Co tedy udělat pro zvýšení bezpečnosti práce administrativních pracovníků?
27.05.2021
Zdroj:
Ač se to na první pohled nemusí zdát, i v kancelářích hrozí rizika úrazu. Často nebývají viditelná, o to víc mohou být nebezpečná. V dnešním článku si uvedeme čtyři nebezpečné faktory, kterým je třeba věnovat zvýšenou pozornost.
05.11.2018
Zdroj:
Na dotaz odpověděla Ivana Blažková.
20.12.2017
Dotaz byl publikován v Novinách odborového svazu státních orgánů a organizací.
11.12.2017
Zdroj:
Na dotaz odpověděla MUDr. Ariana Lajčíková, CSc. ze Státního zdravotního ústavu.
21.11.2016
Mezi ergonomické aspekty hodnocení kancelářských prostor patří i výběr vhodných kancelářských židlí. Ty je potřebné vybírat s ohledem na charakter práce a rozměrové charakteristiky uživatele. Zpravidla tak nestačí vybrat jeden typ židle. Je vhodné roztřídit práce a uživatele do kategorií a pro každou takovou kategorii navrhnout konkrétní židli.
28.04.2016
Tento příspěvek představuje základní charakteristiky, které je vhodné zohledňovat při výběru pracovního stolu a sedadla. Uvedené vychází z terénních šetření a testování sedadel od různých výrobců a z pokusného testování optimálního nastavení pracovního sedadla zkušebními osobami.
18.05.2015
Zdroj:
Na dotaz odpověděla MUDr. Ariana Lajčíková, CSc. ze Státního zdravotního ústavu.
01.05.2015
Zdroj:
Ukázku porušování BOZP včetně komentáře poslala Nikola K. Šolcová.
15.08.2011
K úrazům v kancelářích sice dochází méně často, ale přesto se dějí. V tomto článku přinášíme 25 kroků, ze kterých můžete vycházet, abyste redukovali riziko úrazu zaměstnanců pracujících v kancelářích.
04.04.2011
Pracovné prostredie je jedným z dôležitejších faktorov pri získavaní nových zamestnancov, ich udržaní a zvyšovaní ich výkonu a pohody, redukcii chýb zamestnancov, zníženiu neprimeranej pracovnej záťaže a únavy, práceneschopnosti, či chorôb z povolania. Dosiahnuť tú správnu rovnováhu vo firmách nie je jednoduché. Naviac zamestnanec svojou snahou, duševnou a fyzickou prácou pracovné prostredie nielen spoluvytvára, ale ho aj mení. Estetika pracovného prostredia, riadenie bezpečnosti a ochrany zdravia zamestnancov pri práci patrí medzi nosné piliere prosperity a úspešnosti firmy. Cieľom článku je poukázať na dôsledky neustálej modernizácie, ktoré zvyšujú požiadavky na tvorbu a úpravu pracovného prostredia, ktorý je tvorený súborom vonkajších hmotných a nehmotných faktorov priamo pôsobiacich na zamestnanca a jeho prácu. Pozornosť je venovaná teoretickej i praktickej stránke pracovného priestoru, ktorý podľa analýz má byť priestorom úžitkovým, pohodlným, estetickým, bezpečným a hygienicky neškodným.
30.12.2010
Článek představuje odbornou publikaci „Kancelářská pracoviště s důrazem na typ open space“, kterou vydali pracovníci Výzkumného ústavu bezpečnosti práce, v.v.i. Publikace vznikla jako jeden z výstupů výzkumného projektu „Pracovní pohoda a spolehlivost člověka v pracovním systému“, který je součástí výzkumného záměru MPS0002595001 „BOZP – zdroj zvyšování kvality života, práce a podnikatelské kultury“ (2004 – 2010).
16.04.2008
Nejnovější výzkumy naznačují, že spokojený pracovník je zdravý pracovník. Často stačí několik malých změn k vytvoření zdravého pracovního prostředí, v němž se budete cítit dobře. Následujících deset kroků ke zdraví vám dodá potřebnou inspiraci ke změnám.
20.03.2007
Zdroj:
Problematika monitorování zaměstnanců v práci prostřednictvím kamer a sledování jejich pracovní činnosti prostřednictvím počítačů z pohledu Víta Samka, vedoucího právního oddělení ČMKOS.
22.11.2005
Zdroj:
Vztahy k ostatním zaměstnancům a nadřízeným, firemní kultura, pracovní doba, ale třeba i druh a vybavení kanceláře – to jsou faktory, které podstatně ovlivňují pracovní činnost. Zejména typ kancelářských prostor je pro práci zásadní.

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout X youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail