výchova

19.05.2017
Počátkem roku 2017 se v Praze uskutečnila Národní konference o mládeži 2017. Téma trendů současné mládeže vyústilo do odborných diskusí zaměřených na ekonomické, sociální i věcné otázky práce s touto věkovou skupinou. Účast zástupce VÚBP, v.v.i., na konferenci se soustředila na využití znalosti trendů, výzev a nových metod práce s mládeží v oblasti ochrany zdraví a bezpečnosti.
29.07.2011
Článek seznamuje se záměry, průběhem a výsledky internetové informační kampaně BEZPEČNĚ DO PRVNÍHO ZAMĚSTNÁNÍ, která byla zaměřena na mládež středních škol. Za přispění svých pedagogů byli žáci končící studium v co možná nejširší míře informováni o významu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a prostřednictvím doporučených osvětových nástrojů motivováni k žádoucímu a zdraví neohrožujícímu, tj. bezpečnému chování během aktivní pracovní činnosti.
29.07.2011
V roce 2011 zorganizoval Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i., další z výtvarných soutěží pro děti a mládež. Do soutěže „BEZPEČNOST – ÚDRŽBA - ELEKTŘINA“ jako jedné z aktivit Evropské kampaně „Zdravé pracoviště: dobré pro Vás, dobré pro podnikání“ se zapojilo 42 základních škol a gymnázií se 193 výtvarnými pracemi. Mladá generace na nich demonstrovala své vnímání významu prevence rizik a ochrany zdraví při práci.
30.12.2010
Stať bezprostředně navazuje svým obsahem na část publikovanou v 2/2010 tohoto periodika a zároveň uzavírá celou třídílnou sérii. Analyzovány jsou metody práce s didaktickými materiály, přijetí témat žáky, aktuální a předpokládané využití didaktických materiálů ve škole při vyučování za účelem utváření kompetencí žáků k aktivnímu rozvoji a ochraně fyzického, duševního a sociálního zdraví, přijetí didaktických materiálů školami (učiteli) a podpůrných informativních materiálů žáky.
12.07.2010
Druhá část článku je pokračováním třídílné série přinášející informace o výsledcích ověřování didaktických materiálů k aktivnímu rozvoji a ochraně zdraví žáků základních škol. Předkládá další podstatná zjištění, tentokrát z hlediska začlenění ověřovaných témat do vyučování. Zahrnuty jsou ohlasy a hodnocení obsahu a formy didaktických materiálů.
06.04.2010
Tento článek otevírá sérii, v níž budou čtenářům celkem ve třech částech představeny výsledky ověřování didaktických materiálů navržených k utváření kompetencí žáků základních škol k aktivnímu rozvoji a ochraně fyzického, duševního a sociálního zdraví a k odpovědnosti za něj. První část článku seznamuje s předmětem a cíli ověřování, s respondenty, použitou metodologií, postupem ověřování a vyhodnocuje dosažená zjištění z pohledu užších témat bezpečnosti a ochrany zdraví při, která byla vytipována jako nejvhodnější pro podporu utváření správného povědomí dětí a mládeže o bezpečném a zdraví neohrožujícím chování při vykonávání zájmové nebo ekonomicky motivované pracovní činnosti a o rizicích některých hlavních faktorů životního a pracovního prostředí, které mohou mít negativní vliv na zdraví člověka. Ověřování provedl Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i., koncem r. 2009. Zcela nově vytvořené didaktické materiály byly ověřovány v českých školách vyučujících podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
05.10.2009
Článek seznamuje s průběhem a výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na připravenost učitelů základních škol na výchovu žáků ke zdraví a na jejich schopnost orientovat se a využívat při výuce existující didaktické a metodické materiály, informační zdroje a jinou pomoc a odborně se vzdělávat. Šetření se uskutečnilo počátkem r. 2009. Skupinou škol, jejichž učitelé byli osloveni, byly školy ČR vyučující podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
31.07.2009
Článek seznamuje s průběhem a vyhodnocením besed uskutečněných počátkem r. 2009 ve vybraných základních školách ČR vyučujících podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a s výsledky dotazníkového šetření vhodnosti obsahu i formy osvětových nástrojů pro předávání informací o rizicích a o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci žáků základních škol.
01.12.2008
Nehoda či úraz jsou obvykle následkem celého komplexu příčin. Není proto vhodné označovat za příčinu některý jednoduchý činitel. Mohou to být například příčiny technické, technologické, ergonomické, organizační, osobnostní, kulturní. Může být na vině i sociální klima, manažerské rozhodnutí nebo chyba pracovníka či celé skupiny. Také osobnost pracovníka hraje v prevenci nehod a úrazů nezastupitelnou roli. Obvykle je to poslední možnost nehodě zabránit. Základy struktury harmonické a zodpovědné osobnosti se vytvářejí již v předškolním věku. Další období intenzivního budování osobnosti je školní docházka. Proto se tento článek věnuje osobnosti a její výchově zejména v předškolním a školním období. Důležitou pomocí v budování optimální osobnosti je její poznávání (výchozího stavu i dosaženého pokroku). Proto se část článku zabývá i touto problematikou.
13.11.2006
Zdroj:
„Kulatý stůl pracovně-lékařské péče o mladistvé v ČR“ byl uspořádán v rámci kampaně Evropský týden BOZP, zaměřené na bezpečnost a ochranu zdraví mladistvých zaměstnanců, dětí a mládeže připravující se na povolání. Zkušenosti z této oblasti si vyměnili a závěry zformulovali zástupci státní správy, odborových organizací a odborné veřejnosti.
08.01.2005
Cílem projektu je vytvoření návrhu systému výchovy a vzdělávání, který umožní intergraci BOZP do celého vzdělávacího systému, podobně jako je tomu v ostatních členských zemích EU.

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1
+420 221 015 844

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout twitter youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail