homeworking

07.02.2022
Kampaň „Zdravé pracoviště si posvítí na fyzickou zátěž“ se nyní zaměřuje na prevenci muskuloskeletálních poruch a psychosociálních rizikových faktorů souvisejících s prací z domova, a to prostřednictvím široké škály publikací a materiálů, včetně zpráv, článků, kontrolních seznamů a tipů pro osoby pracující na dálku a zaměstnavatele.
02.11.2021
S ohledem na obrovský nárůst práce z domova způsobený pandemií COVID-19, kdy navíc mnoho zaměstnanců v práci z domova i nadále pokračuje, se nová zpráva věnuje souvisejícím bezpečnostním a zdravotním rizikům.
27.10.2021
Zdroj:
Zásadní změny v oblasti využívání práce z domova, které v loňském roce odstartovala epidemie koronaviru, mají trvalý přesah do běžného fungování na pracovištích. Ministerstvo práce a sociálních věcí zmapovalo situaci už druhým průzkumem o míře využívání tzv. home office, o hlavních výhodách a limitech a o celkové spokojenosti zaměstnanců i vedoucích pracovníků. Jasná většina oslovených hodnotí práci z domova pozitivně.
28.04.2021
Zdroj:
Na dotaz odpověděla JUDr. Eva Dandová.
08.12.2020
Zdroj:
V tomto článku jsme vás informovali o úspěšném semináři Nemoci z povolání a home office a jeho legislativní aspekty v souvislosti s covid-19. Dne 26. listopadu 2020 se konal podobný seminář s názvem Home office a jeho legislativní a psychosociální aspekty v souvislosti s covid-19, kde se namísto nemocí z povolání, i když i ty byly částečně zmíněny, hovořilo o psychosociálních aspektech v souvislosti s touto dnes tak využívanou formou práce.
23.03.2020
Zdroj:
V souvislosti s ochranou proti koronaviru se často hovoří o práci doma, tzv. home office, jako o jednom z možných opatření zaměstnavatelů. Některým zaměstnancům, u nichž to charakter práce umožňuje, zaměstnavatelé poskytují tento zajímavý benefit dlouhodobě. Pro pracovníky využívající home office platí stejná pravidla BOZP jako pro jiné zaměstnance.
15.07.2019
Dotaz byl publikován v Novinách Odborového svazu státních orgánů a organizací č. 13/2019 a odpověděl na něj JUDr. Pavel Sirůček.
07.08.2017
Požadavky na efektivní řízení a maximální využití pracovní síly se rychle mění. To vede ke stále rychlejšímu rozšíření nových přístupů v pracovním procesu včetně flexibilních forem práce, které jsou vykonávány na dálku. Jednou z těchto forem je i home office, práce z domova.
01.11.2016
Cílem projektu je vytvořit soubor nástrojů, které budou využitelné pro potřeby zaměstnavatelů, jejichž zaměstnanci pracují mimo pracoviště zaměstnavatele, a to formou práce z domova tzv. home office (teleworkingu).
30.09.2016
Technologická agentura ČR zadává veřejné zakázky na podporu projektů aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje, jejichž výsledky mají vysoký potenciál pro uplatnění v řadě oblastí celospolečenského života obyvatel České republiky. Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i., bude v rámci programu OMEGA v období 2016 – 2017 řešit projekt zaměřený na řízení práce prováděné formou home office.
31.10.2011
Tento článek se zabývá tématem práce na jiném dohodnutém místě než na pracovišti zaměstnavatele. Je to aktuální věc také v podmínkách ČR. Prvotně zde je vymezení a formy tohoto typu pracovní činnosti. Následuje prezentace právních, ekonomických a psychosociálních aspektů. Východiskem jsou vlastní informace, domácí a zahraniční zdroje.

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1
+420 221 015 844

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout twitter youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail