Elektronická živnost je nejlepším IT projektem loňského roku

Elektronické podání podnikatelům především ušetří čas, který by jinak při ohlašování nebo změně živnosti strávili na úřadech.

Ministerstvo průmyslu a obchodu se v letošním roce zúčastnilo soutěže IT projekt roku. Tu každoročně pořádá Česká asociace manažerů úseků informačních technologií (CACIO), která sdružuje vrcholové vedoucí oblastí informačních technologií. MPO se soutěže v letošním roce zúčastnilo s projektem Elektronické podání podnikatele do Živnostenskému rejstříku. Porota soutěže IT PROJEKT ROKU 2008 jej vybrala jako vítězný projekt ze šesti dalších přihlášených projektů.

Vývoj elektronického podání zadalo MPO společnosti ICZ a.s. v rámci rozvoje Informačního systému Registru živnostenského podnikání. Podnikatelé díky novému produktu mohou vytvářet elektronická podání na svém počítači a s elektronickým podpisem je odesílat do centrální Elektronické podatelny Živnostenského rejstříku. Živnostenský úřad, který podnikatel zvolí a označí, poté podání zpracuje.

"Elektronické podání podnikatelům především ušetří čas, který by jinak při ohlašování nebo změně živnosti strávili na úřadech. Pokud podnikatel pro ohlášení své živnosti nemusí dokládat žádné další dokumenty, ušetří i peníze. Elektronická žádost bude v takovém případě vyřízena zdarma," říká ředitel sekce podnikání MPO Karel Machotka.

Projekt funguje prostřednictvím aplikace Jednotného registračního formuláře, která slouží pro pořízení dat a kontrolu správnosti vyplnění formuláře. Jednotný registrační formulář umožňuje získat údaje z veřejné části Živnostenského rejstříku, využívá informace obsažené v Živnostenském rejstříku, kontroluje správnost vyplnění formuláře a umožňuje ověřit údaje v dalších registrech veřejné správy. Aplikace JRF je k dispozici veřejnosti zdarma na veřejném webu Živnostenského rejstříku http://www.rzp.cz.

Pro podnikatele, kteří nemají svůj počítač, nechtějí si pořizovat elektronický podpis, nebo preferují návštěvu úřadu, je k dispozici stejná aplikace na všech živnostenských úřadech. Jejich pracovníci na svém počítači ve spolupráci s podnikatelem vytvoří podání, které pak podnikatel jen zkontroluje a podepíše.

Údaje z elektronického podání JRF jsou automaticky elektronicky předávány z Živnostenského rejstříku do informačních systémů finančních úřadů, úřadů práce, ČSSZ a zdravotních pojišťoven. Pro podnikatele i úřady veřejné správy znamená elektronické podání značnou úsporu času i práce.

Autor článku: 

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Kde nás najdete

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1
+420 221 015 844
X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail