Povolená doba jizdy, bezp. přestávky....

2 příspěvky / 0 nový
Poslední
#1

Povolená doba jizdy, bezp. přestávky....

11. Únor 2017 - 15:23 Jarek

Dobrý den,

pracuji ve firmě jako skladník, ale jsem hojně využíván i jako řidič (i když to nemám ve smlouvě) dodávkového automobilu Fiat Ducato a Volvo S40. Zaměstnavatel mě vyslal na služební cestu po vykonané 8mi hodinové pracovní směně do Kolína nad Rýnem, což je 1000km tam a 1000km z5.... S tím, že náklad tam musí být do rána do 10:00.

Detail:

ráno jsem vstával 4:30, 6:00 - 14:30 v práci, v 16:00 telefonát s údaji k cestě, následovalo natankování paliva, odběr podkladů k předání na místě, navigace mi ukazoval, že cesta trvá kolem 10ti hodin, tak jsem vyjel ve 20:30 směr Kolín n/R. Na místo jsem dorazil v 6:30 a bylo -16 stupňů Celsia. Zjistil jsem, že jsou ve firmě až od 8mi.... Po asi půl hodině lelkování kolem areálu jsem odchytil přicházející zaměstnance a předal zásilku, dostal potvrzení a měl vyrazit na cestu z5. Jenže jsem v tu chvíli byl 29 hodin bez spánku a odpočinku. Cesta z5 nebyla v tu chvíli možná a jelikož jsem měl v okolí rodinu, tak jsem se zajel k nim vyspat. Ulehl jsem v 10:00, probudil se v 17:00 jako praštěnej heverem a uvědomil si, že pokud teď vyrazím, tak dojedu do práce ve 3:00 a tím pádem nebudu moct nasoupit do procesu, takže vyjedu odpočatej až ráno.

Ráno v 7:00 jsem sedl do auta a vyjel směrem k domovu. V 9:00 telefon od šéfa, jestli jsem nemocen a proč jsem nedorazil do práce.....????

Když jsem mu sdělil, že jsem na cestě z5, tak jsem si vyslechl spoustu neslušných výrazů a zmínku o tom, že nejsme cestovní kancelář, abych navštěvoval rodinu v zahraničí, že všichni ostatní řidiči tohle jezdí v kuse atd, že jsem se měl 3hoďky vyspat v -16ti v autě a samozřejmě že to bude mít dohru.

Do práce jsem dorazil v 17:00, zaparkoval auto a odešel domů.

Můj dotaz zní:  čím mám mému milému šéfu argumentovat, protože on evidentně neví co se patří a co je vůbec dovoleno.

Samozřejmě jsem si vědom, že jsem na to neměl vůbec kývnout, ale věděl jsem, že je to hodně důležitý a že jsem poslední koho o to žádá a chtěl jsem pomoci.

 

 

     

Pane Jarku,

15. Únor 2017 - 5:14 Norbert Chalupa
Pane Jarku, těch porušení ze strany zaměstnavatele je tam zřejmě více. Nicméně, osobně tam vidím určité pochybení také z Vaší strany. Zaměstnavatel by měl postupovat zejména dle NV č. 168/2002 Sb. a obecně platnými dopravními předpisy. Způsob organizace práce ve firmě, vykládku a nakládku by měl řešit organizační předpis zpracován dle výše uvedeného NV, který blíže specifikuje různé činnosti v souvislosti s dopravou, přepravou, nakládkou, vykládkou a řízením motorových vozidel. Z Vaší strany se mi jeví jako pochybení to, že jste, pravděpodobně (alespoň o tom nepíšete), žádným způsobem zaměstnavateli neoznámil, že máte v úmyslu někde přespat a do práce nepřijdete tak, jak byste měl. Přestože zaměstnavatel nepostupoval tak jak měl, měl jste zaměstnavateli podat jakýmkoliv způsobem informaci, že máte v úmyslu na místě přespat. Samozřejmě, že jste udělal správně a odpočinul jste si, ale zaměstnavatele jste informovat měl. Jak už tady na stránkách mnohokrát bylo napsáno, máte možnost se dohodnout se zaměstnavatelem, nebo pokud u vás působí odborně způsobilá osoba v prevenci rizik, tak se domluvit, poradit s ním, no a poslední možnost je, že dáte podnět na příslušný inspektorát práce, který by provedl šetření přímo ve firmě. Vždy by se měly ovšem obě strany vzájemně dohodnout a neřešit to přes kontrolní orgány. Ne vždy to samozřejmě jde.

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout X youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail