image
šipka šipka

Fulltextové vyhledávání 2.0

Parametrické vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Plán BOZP na staveništi
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
30
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
1
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
2
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
3
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
4
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
5
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
6
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
7
Zkouška a periodická zkouška z odborné způsobilosti k zajišťování úkolů v prevenci rizik
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
8
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
9
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
10
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
11
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
12
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
13
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
14
Zkouška a periodická zkouška z odborné způsobilosti k zajišťování úkolů v prevenci rizik
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
15
Zkouška a periodická zkouška z OZ k činnostem koordinátora BOZP na staveništi
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
16
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
17
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
18
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
19
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
20
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
21
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
22
Zkouška a periodická zkouška z OZ k činnostem koordinátora BOZP na staveništi
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
23
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
24
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
25
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
26
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
27
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
28
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
29
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
30
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
31
Zkouška a periodická zkouška z OZ k činnostem koordinátora BOZP na staveništi
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
1
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
2
Kurz odborně způsobilá osoba na úseku požární ochrany
Drobečková navigace

Úvod > Tematické okruhy

Tematické okruhy


  • Současné trendy a technologie

    Práce a pracoviště se neustále mění v důsledku zavádění nových informačních a komunikačních technologií, látek a pracovních procesů, změn ve složení pracovní síly a pracovního trhu a nových podob zaměstnání a organizace práce. Vznikají tak nová rizika a výzvy v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví pracovníků. Je nutné je předjímat a zabývat se jimi, aby se do budoucnosti zajistila bezpečná a zdravá pracoviště. Tento tematický okruh poskytuje informace k jednotlivým tipům nově vznikajících rizik a poskytuje podklady pro jejich účinnou prevenci.

    FAQ Současné trendy a technologie Evropská agentura pro BOZP (EU-OSHA) Eurofound

  • Krizové řízení a ochrana obyvatelstva

    Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností orgánů krizového řízení zaměřených na analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik a plánování, organizování, realizaci a kontrolu činností prováděných v souvislosti s přípravou na KS a jejich řešením, nebo ochranou kritické infrastruktury. Úkolem krizového řízení je ochránit život a zdraví obyvatel, nedopustit degradaci života obyvatel, znečištění životního prostředí, zabránit velkým majetkovým škodám.

    Ochrana obyvatelstva: Cílem ochrany obyvatelstva je eliminovat nebo alespoň maximálně snížit následky mimořádných událostí na životy a zdraví osob a jejich majetek.

    Ochrana obyvatelstva je širokou „multiresortní“ disciplínou, kterou není možné vysvětlovat a řešit jen jako plnění úkolů civilní ochrany, zejména varování, evakuaci, ukrytí a nouzové přežití obyvatelstva, ale jako soubor činností a úkolů odpovědných orgánů veřejné správy, právnických a podnikajících fyzických osob a také občanů, které vedou k zabezpečení ochrany života, zdraví, majetku a životního prostředí, v souladu s platnými právními předpisy.

    FAQ Krizové řízení a ochrana obyvatelstva Systém krizového řízení Krizové řízení

  • Požární ochrana

    Požární ochranou se rozumí účinná ochrana života a zdraví lidí a majetku před požáry. Vychází ze zákona o požární ochraně. Zákon ukládá povinnosti pro ministerstva a jiné správní úřady, právnické a fyzické osoby, stanoví postavení a působnosti orgánů státní správy a samosprávy na úseku požární ochrany.

    Základním principem zákona ve vztahu k právnickým a podnikajícím fyzickým osobám je rozdílné nastavení po vinností v závislosti na míře požárního nebezpečí provozovaných činností. Rozsah povinností pro jednotlivé kate gorie právnických a podnikajících fyzických závisí na tom, jakou provozovanou činnost právnická nebo podnikající fyzická osoba vykonává. Zákon dále stanoví základní povinnosti fyzických osob v oblasti požární ochrany – při předcházení vzniku požáru a po vzniku požáru a rovněž určuje orgány a činnost státního požárního dozoru a stanoví postihy vyplývající z po rušení právních předpisů. Významná část zákona upravuje činnost jednotek požární ochrany.

    FAQ Požární ochrana Mimořádné události (MV ČR) Vzdělávací portál jednotek hasičské ochrany


Zobrazeno 433 - 456 položek z 1177
  • Národní program monitorování

    Národní program monitorování je závazným dokumentem pro osoby podílející se na monitorování radiační situace na území České republiky.

    Autoři
    SÚJB

  • Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2025 s výhledem do roku 2030

    Koncepce představuje klíčový dokument popisující systém ochrany obyvatelstva v celé jeho multiresortní šíři a komplexnosti. Formuluje základní principy ochrany obyvatelstva a definuje její významné oblasti a nástroje, prostřednictvím kterých je prakticky realizována.


  • Bezpečnostní strategie České republiky 2023

    Bezpečnostní strategie je základním dokumentem bezpečnostní politiky ČR a představuje přístupy, nástroje a opatření k zajištění bezpečnosti, obrany a ochrany občanů a státu.

    Autoři
    Ministerstvo zahraničních věcí České republiky

  • Krizové řízení

    Krizové řízení je souhrn řídících činností orgánů krizového řízení zaměřených na analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik, plánování, organizování, realizaci a kontrolu činností souvisejících s přípravou na krizové situace a jejich řešení a ochranou kritické infrastruktury. 

    Autoři
    https://bezpecnost.praha.eu/

  • Jaká jsou pravidla a na co máte nárok

    Zaregistrujete se u agentury práce, která vás pak vyšle pracovat do nějaké společnosti. Kdo je v takovém případě vaším zaměstnavatelem, na jakou mzdu máte nárok a jak je to s čerpáním dalších benefitů? Přinášíme přehled pravidel.

    Autoři
    Monika Veselíková

  • Agenturní zaměstnávání v zákoníku práce

    Za závislou práci podle § 2 se považují také případy, kdy zaměstnavatel na základě povolení podle zvláštního právního předpisu dočasně přiděluje svého zaměstnance k výkonu práce k jinému zaměstnavateli na základě ujednání v pracovní smlouvě nebo dohodě o pracovní činnosti

    Autoři
    redakce BOZPinfo

  • Problematika a zkušenosti z kontrol v oblasti zastřeného agenturního zaměstnávání

    Požadavky na zvýšení počtu pracovníků ve výrobní firmě pro určité období lze řešit legálně na základě sjednaných smluv o dočasném přidělení zaměstnance agentury práce mezi uživatelem a agenturou práce, tímto způsobem je možné zajistit větší flexibilitu pracovní síly v souladu se zákonem.

    Autoři
    redakce BOZPinfo

  • Novela zákona o zaměstnanosti přináší změny nejen u agenturního zaměstnávání

    Novela zákona o zaměstnanosti nabyla účinnosti 29. července 2017. Změny nastávají zejména u agenturního zaměstnávání, zavádí se například kauce, kterou budou muset agentury práce složit.

    Autoři
    Petr Hrabáň

  • BOZP a agenturní zaměstnanci

    Zákoník práce stanoví, že po dobu dočasného přidělení zaměstnance agentury práce k výkonu práce u uživatele vytváří příznivé pracovní podmínky a zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví při práci.

    Autoři
    Eva Dandová

  • Agenturní zaměstnávání

    Podmínky agenturního zaměstnávání upravuje § 307a a §§ 308–309 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů. Zprostředkování zaměstnání agenturami práce upravují §§ 58 až 66 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.

    Autoři
    redakce BOZPinfo

  • Změny právní úpravy na poli agenturního zaměstnávání

    Agentury práce tak i nadále mohou bez omezení opakovaně uzavírat pracovní smlouvy na dobu určitou.

    Autoři
    Soňa Křůpalová

  • Pracovní doba a doba odpočinku

    Pracovní doba a doba odpočinku v zákoníku práce 

    Autoři
    redakce BOZPinfo

  • Pracovní směny

    Pracovní směna je předepsaný minimální počet hodin práce jednotlivce v jednom pracovním dni podle pracovní smlouvy; počet hodin se v různých průmyslových odvětvích liší, ale zpravidla se pohybuje mezi čtyřmi až osmi hodinami v každém intervalu 24 hodin.

    Autoři
    redakce BOZPinfo

  • Organizace práce a pracovní režimy

    Využití poznatků o vztahu člověka k pracovním podmínkám je základním předpokladem racionální organizace práce. Jde především o posouzení zvláštností a náročnosti pracovní činnosti na člověka a jeho výkonové schopnosti, tj.

    Autoři
    redakce BOZPinfo

  • Pracovní podmínky dle zákoníku práce a souvisejících předpisů

    Ustanovení o pracovních podmínkách by měla být, dle zákoníku práce, obsažena i v části desáté (Péče o zaměstnance), hlavě I § 224–226 zákoníku práce, nazvané pracovní podmínky zaměstnanců.

    Autoři
    Ladislav Loebe

  • Co jsou otevřená data?

    Zákonná definice otevřených dat je upravena v zákoně o svobodném přístupu k informacím (106/1999 Sb.) ve znění pozdějších předpisů. Ten v § 3 odst.


  • Jaké informace poskytuje Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) v oblasti BOZP

    MPSV vede evidenci odborně způsobilých osob (fyzických osob k zajišťování úkolů v prevenci rizik a fyzických osob k činnostem koordinátora BOZP na staveništi) za účelem zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci podle zákona č. 309/2006 Sb.


  • Jaké informace poskytuje Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) v oblasti BOZP?

    Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) poskytuje informace o výplatách nemocenských dávek v souvislosti s pracovními úrazy a nemocemi z povolání. Data jsou dostupná na webových stránkách ČSSZ zde https://www.cssz.cz/web/cz/nemocenska-statistika


  • Odpovědnost koordinátora BOZP na staveništi za zajištění bezúrazového prostředí: právní limity

    Cílem této publikace je seznámit koordinátory BOZP na staveništi se stavebním právem z poněkud jiného úhlu pohledu, než je možno si z obvyklých zdrojů přečíst.


  • Prevence pracovních rizik: díl I.

    Úvodní část publikace představuje souhrnný a obecný úvod k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a v tomto kontextu seznamuje s některými aspekty státního dozoru v této oblasti a problematikou školení zaměstnanců o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci.

    Autoři
    VÚBP

  • Prevence pracovních rizik: díl II

    V druhé části této publikace na téma prevence rizik u vybraných činností, oblastí, strojů a technických zařízení je pozornost soustředěna na bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců ve stavebnictví a v železniční dopravě, na bezpečnost a ochranu zdraví osob provádějících práce ve výškách a nad

    Autoři
    VÚBP

  • Prevence pracovních rizik: díl III

    Třetí díl publikace je věnován bezpečnosti a ochraně zdraví zaměstnanců v zemědělství, lesnictví, textilním průmyslu, obchodu a veřejném stravování, v ubytovacích a stravovacích službách, v zařízeních sociálních služeb poskytovaných jako služby pobytové, ve zdravotnictví a v administrativě.

    Autoři
    VÚBP

  • Prevence pracovních rizik: díl IV

    Poslední díl vybraných opatření pro prevenci rizik zahrnuje téma bezpečnosti práce zaměstnanců ve školách a školských zařízeních. Toto téma je posledním z těch, která se zabývají bezpečností a ochranou zdraví zaměstnanců v pracovněprávním vztahu, a která jsou obsažena v předchozích třech dílech.

    Autoři
    VÚBP

  • Malé podniky: rozpoznat zátěž a nebezpečí, učinit opatření

    Péče o malé podniky v oblasti ochrany zaměstnanců je hlavním úkolem národních služeb prevence. Hlavní odpovědnost za provádění prevence má podnikatel. Vzhledem k tomu, že správné provádění tohoto úkolu předpokládá znalosti, musí mít podnikatel k dispozici odpovídající informační materiál.

    Autoři
    ISSA

Zobrazeno 433 - 456 položek z 1177
Generuji PDF