Hodnocení a řízení rizik v pracovním prostředí patří mezi základní povinnosti zaměstnavatele. Zahrnuje identifikaci potenciálních nebezpečí, analýzu jejich pravděpodobnosti a závažnosti, a posouzení vlivu na pracovníky a organizaci. Rizikovými faktory jsou zejména faktory fyzikální, chemické, biologické činitele, prach, fyzická zátěž, psychická a zraková zátěž a nepříznivé mikroklimatické. Zaměstnavatel je povinen omezovat jejich působení technickými, technologickými a jinými opatřeními, kterými jsou zejména úprava pracovních podmínek, doba výkonu práce, zřízení kontrolovaných pásem, používání vhodných osobních ochranných pracovních prostředků nebo poskytování ochranných nápojů. Cílem tohoto procesu je minimalizovat rizika a vytvořit bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí, které podporuje produktivitu a pohodu zaměstnanců.
FAQ Hodnocení a řízení rizik v pracovním prostředí Ministerstvo práce a sociálních věcí Ministerstvo zdravotnictví Státní úřad inspekce práce a oblastní inspektoráty práce Státní zdravotní ústav Technická inspekce ČR Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví Výzkumný institut práce a sociálních věcí
Tato příručka byla zpracována za účelem pomoci při vyhodnocení rizik z důvodu uklouznutí a při pádech z výšky.
Cílem této příručky je shrnutí požadavků nutných k identifikaci a snížení rizik při vystavení zaměstnanců vibracím a možností implementace směrnice Vibrace (2002/44/ES) na národní úroveň, a to v malých a středních podnicích.
Tato příručka byla vytvořena na základě požadavku posuzování rizik u zaměstnanců pracujících s elektrickým napětím a/nebo vystavených nebezpečím souvisejícím s elektřinou.
Tato příručka je určena malým a středním podnikům jako velmi jednoduchý nástroj pro identifikaci nebezpečí a hodnocení rizik na pracovištích.
Osobní ochranné pracovní prostředky (OOPP) poskytuje zaměstnavatel, povinně své zaměstnance také školí. Četnost školení by se měla přizpůsobovat situacím, jako je pandemie covid-19.
Tato příručka je určena zaměstnavatelům, zvláště těm s menším počtem zaměstnanců, u kterých nepůsobí odborně způsobilá osoba k zajišťování úkolů v prevenci rizik.
Tato informační publikace poskytuje návod pro malé a střední podniky, jak správně vybírat osobní ochranné pracovní prostředky (ochranné rukavice a brýle, respirátory, ochranné oděvy) a seznamuje s povinnostmi zaměstnanců a zaměstnavatelů.
V rámci bezpečnosti a ochrany zdraví (BOZP) se na silniční dopravu díváme z pohledu pozemních komunikací, kde se vozidla pohybují, technického stavu vozidel, kvalifikace (včetně školení) a zdravotní způsobilosti řidičů, jejich pracovního režimu, cestovních náhrad a dalších, a to pro jejich jízdy a
Cílem publikace je seznámit čtenáře se zákonnými povinnostmi na úseku zajištění bezpečnosti práce při vykonávání nejrizikovějších činností v lesním hospodářství (těžba dřeva, soustřeďování dřeva, odvoz dřeva, manipulace a skladování dřeva).
Zemní a výkopové práce patří z hlediska bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) mezi vysoce nebezpečné činnosti, a to nejen na staveništi. Hrozí při nich celá řada pracovních úrazů a havárií, které souvisejí především s částečným či úplným zhroucením stěny výkopů.
Cílem této publikace je seznámit koordinátory BOZP na staveništi se stavebním právem z poněkud jiného úhlu pohledu, než je možno si z obvyklých zdrojů přečíst.
Úvodní část publikace představuje souhrnný a obecný úvod k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a v tomto kontextu seznamuje s některými aspekty státního dozoru v této oblasti a problematikou školení zaměstnanců o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci.
V druhé části této publikace na téma prevence rizik u vybraných činností, oblastí, strojů a technických zařízení je pozornost soustředěna na bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců ve stavebnictví a v železniční dopravě, na bezpečnost a ochranu zdraví osob provádějících práce ve výškách a nad
Třetí díl publikace je věnován bezpečnosti a ochraně zdraví zaměstnanců v zemědělství, lesnictví, textilním průmyslu, obchodu a veřejném stravování, v ubytovacích a stravovacích službách, v zařízeních sociálních služeb poskytovaných jako služby pobytové, ve zdravotnictví a v administrativě.
Poslední díl vybraných opatření pro prevenci rizik zahrnuje téma bezpečnosti práce zaměstnanců ve školách a školských zařízeních. Toto téma je posledním z těch, která se zabývají bezpečností a ochranou zdraví zaměstnanců v pracovněprávním vztahu, a která jsou obsažena v předchozích třech dílech.
Péče o malé podniky v oblasti ochrany zaměstnanců je hlavním úkolem národních služeb prevence. Hlavní odpovědnost za provádění prevence má podnikatel. Vzhledem k tomu, že správné provádění tohoto úkolu předpokládá znalosti, musí mít podnikatel k dispozici odpovídající informační materiál.
Bezpečnost a zdraví by měly být důležité nejen pro velké firmy, ale především pro malé rodinné podniky. Úraz či onemocnění mohou mít pro existenci rodinné firmy vážné důsledky. Rizika se objevují všude - v dílně, na staveništi, v domě.
Publikace jako návodná příručka představuje tuzemským výrobcům hlavní povinnosti při uvádění funkčních a bezpečných prostředků na trh a provádí je složitým procesem posouzení shody.
Plakát se základními doporučeními pro zaměstnavatele pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci z domova.
Na našem pracovišti na vysoké škole by součástí výzkumných projektů měly být i odběry kapilární a žilní krve. Většinou by se jednalo o výzkum u probandů z řad našich studentů. Odběry by se prováděly maximálně 5x do měsíce. Můžete mi, prosím, poradit ohledně ohodnocení míry rizika?
Rád bych se zeptal na povinnost provádět elektrické revize kávovarů. Já jako firma nakupuji kávovary a tyto dále pronajímám druhé straně. Kávovary mají samozřejmě certifikát od výrobce. Jsem za revize odpovědný já jako majitel? Pokud ano, v jakých intervalech?
Zajímalo by mě, zda a případně jak může zaměstnavatel přenést odpovědnost za úkoly v BOZP a PO na jinou osobu. Zaměstnanec je odpovědný maximálně do výše 4,5násobku platu, ale setkala jsem se s využitím nástroje tzv.
Zajímalo by mě, zda a případně jak může zaměstnavatel přenést odpovědnost za úkoly v BOZP a PO na jinou osobu. Zaměstnanec je odpovědný maximálně do výše 4,5násobku platu, ale setkala jsem se s využitím nástroje tzv.
Měl bych dotaz k problematice vymezování kontrolovaného pásma chemických karcinogenů podle revidovaného nařízení vlády č. 361/2007 Sb. pro pracoviště s výskytem prachu tvrdých dřev podle § 16 odst. 1 písm. c) tohoto nařízení vlády. V § 18 odst.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1 - Nové Město
IČO: 00025950
DIČ: CZ00025950