Zhodnocení Evropské kampaně 2014 - 2015 "Zdravé pracoviště zvládne i stres"

Koncem tohoto roku byla ukončena další z celoevropských kampaní, jejímž hlavním úkolem pro období 2014 - 2015 bylo zvýšit povědomí o stresu a psychosociálních rizicích na pracovišti.

Kampaň byla zaměřena na řešení stresu a psychosociálních rizik, čímž se vytváří zdravé pracovní prostředí a zvyšuje se jak pohoda zaměstnanců, tak výkonnost podniku. V rámci kampaně byly k naplňování tohoto cíle využívány různé prostředky, jako je široká škála informačních materiálů, praktických průvodců, letáků, plakátů a DVD. Byla uspořádána řada seminářů a konferencí a kampaň byla propagována na výstavách a vzdělávacích akcích. Agentura EU-OSHA vytvořila i interaktivní internetovou stránku, na níž naleznete množství podrobných praktických rad a pokynů (http://www.healthy-workplaces.eu/cs/).

Významnou součástí kampaně byla již tradičně i soutěž Správná praxe, která oceňuje vynikající a inovativní přínosy k bezpečnosti a ochraně zdraví na pracovišti a poukazuje na výhody osvojování řádných postupů v oblasti BOZP. Oceněné subjekty, které se zapojily do národního kola tohoto programu v rámci kampaně Zdravé pracoviště, převzaly koncem loňského roku od ministryně práce a sociálních věcí Michaely Marksové a generálního inspektora Státního úřadu inspekce práce Rudolfa Hahna v Kaiserštejnském paláci v Praze ceny za „Správnou praxi“. Na prvních třech místech se umístily tyto firmy: Nestlé Česko s.r.o., závod Sfinx Holešov, Lohmann&Rauscher s r.o., Slavkov u Brna, a Isolit-Bravo, spol. s r.o., Jablonné nad Orlicí.

V roce 2015 byla v rámci Evropské kampaně vyhlášena Výzkumným ústavem bezpečnosti práce, v. v. i., pod záštitou Ministerstva práce a sociálních věcí a ve spolupráci se Státním úřadem inspekce práce další výtvarná soutěž pro děti a mládež, tentokrát pod příznačným názvem „STRAŠÁK STRES“. Téma stresu mělo účastníky soutěže vést k zamyšlení, jaké jsou příčiny a následky stresu, a co dělat, aby stresorů bylo v našem životě co nejméně. Soutěžní příspěvky rozdělené do dvou kategorií (6–10 a 10–16 let) vyhodnotila odborná porota a vybrala vítězné práce, které poslouží k tvorbě kalendáře na rok 2016 a budou využity pro další propagační aktivity. Hodnotné ceny převzali vítězové na slavnostní akci při příležitosti veletrhu INTERPROTEC v květnu t. r. v Brně. Info o soutěži viz http://skoly.vubp.cz/soutez_stres.php.

Další akce, které se uskutečnily v rámci této kampaně, jsou uvedeny v následující tabulce:

 

29.4.2014 Odborné shromáždění ke světovému dni bezpečnosti práce Praha
13.5.2014 Slavnostní předání ocenění Bezpečný podnik Opava
29.9.2014 Řízení stresu v praxi Brno
14.10.2014 Ergonomie a stres Praha
21.10.2014 Bezpečný podnik, Správná praxe, Podnik podporující zdraví Praha
23.10.2014 Pracovní stres a negativní důsledky v praxi Praha
22.10.2014 Instruktážní a metodické shromáždění z BOZP a PO Kašperské Hory
6.11.2014 "Kulatý stůl" - setkání se zástupci médií k tematice kampaně Praha
21.4.2015 Seminář "Psychosociální rizika a řízení sresu v energetice" Kladno
28.4.2015 Seminář "Stres a jeho řízení pro vedoucí pracovníky" Praha
12.5.2015 Předání ocenění Bezpečný podnik Opava
19.5.2015 Seminář "Řízení stresu a praxe v malých a stř. podnicích Brno
15.9.2015 Seminář "Jak na řízení stresu" Praha
14.10.2015 Seminář "Ergonomie a stres" Praha
20.10.2015 Předání ocenění Bezp. podnik, Profesionál BOZP, Podnik podporující zdraví Praha
21.10.2015 Seminář "Řízení stresu a psychosociálních rizik II" Kašperské Hory
10.11.2015 "Kulatý stůl" - setkání se zástupci médií k tematice kampaně Praha

 

 

Autor článku: 

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout twitter youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail