učitelé

09.11.2016
Zdroj:
Legislativa, nakládání žáků s nebezpečnými chemickými látkami, zabezpečení škol, vzdělávání žáků s těžkým zdravotním postižením, statistiky úrazů dětí, žáků a studentů, odstraňování bariér pro vozíčkáře a další zajímavá témata byla na programu 4. národní konference, která se konala 31. října 2016 v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR v Praze. S jednotlivými prezentacemi přednášejících se můžete seznámit na konci článku.
18.01.2016
Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i., získal v roce 2015 účast v programu Erasmus+, v jehož rámci bude spolupracovat na mezinárodním projektu Mind Safety – Safety Matters.
17.06.2015
Zdroj:
Na dotaz odpověděla JUDr. Eva Dandová.
17.06.2015
Zdroj:
Konec školního roku se blíží, klasifikace je uzavřená a děti čekají příjemnější záležitosti – školní výlety. Aby je v klidu prožili i jejich učitelé a nepokazily se nějakým zbytečným úrazem, snad alespoň trochu přispěje tento článek. Měl by odpovědět i na dotazy našich čtenářů.
08.04.2015
Zdroj:
Na dotaz odpověděla JUDr. Eva Dandová.
10.09.2014
Zdroj:
Na dotaz odpověděla Ivana Blažková.
26.06.2013
Zdroj:
V BOZ ve školství existuje řada palčivých problémů, které se stále nepodařilo uspokojivě vyřešit. Dostaly se do Národního akčního programu pro BOZP a již třetím rokem se jim věnují národní konference na téma "Bezpečnost a ochrana zdraví ve školství v ČR – aktuální témata". Letošní se konala 12.6. v Senátu Parlamentu ČR v Praze.
17.07.2012
V ideálním případě by všichni učitelé měli během své kariéry absolvovat odbornou přípravu týkající se BOZP a způsobu začlenění vzdělávání v oblasti rizik do své každodenní práce.
05.10.2009
Článek seznamuje s průběhem a výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na připravenost učitelů základních škol na výchovu žáků ke zdraví a na jejich schopnost orientovat se a využívat při výuce existující didaktické a metodické materiály, informační zdroje a jinou pomoc a odborně se vzdělávat. Šetření se uskutečnilo počátkem r. 2009. Skupinou škol, jejichž učitelé byli osloveni, byly školy ČR vyučující podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
01.12.2008
Nehoda či úraz jsou obvykle následkem celého komplexu příčin. Není proto vhodné označovat za příčinu některý jednoduchý činitel. Mohou to být například příčiny technické, technologické, ergonomické, organizační, osobnostní, kulturní. Může být na vině i sociální klima, manažerské rozhodnutí nebo chyba pracovníka či celé skupiny. Také osobnost pracovníka hraje v prevenci nehod a úrazů nezastupitelnou roli. Obvykle je to poslední možnost nehodě zabránit. Základy struktury harmonické a zodpovědné osobnosti se vytvářejí již v předškolním věku. Další období intenzivního budování osobnosti je školní docházka. Proto se tento článek věnuje osobnosti a její výchově zejména v předškolním a školním období. Důležitou pomocí v budování optimální osobnosti je její poznávání (výchozího stavu i dosaženého pokroku). Proto se část článku zabývá i touto problematikou.
21.01.2007
Informace Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k pracovní době pedagogických pracovníků po nabytí účinnosti nového zákoníku práce (zákon č. 262/2006 Sb.) .
14.02.2006
Směrnice SZO určující limitní hodnoty hluku ve školním prostředí a doporučení SZO pro projektování kvalitních akustických prostor. Součástí článku jsou i doporučené hladiny hluku převzaté z vyhlášek a legislativy různých evropských zemí.
10.02.2006
Náklady na akustické studie při pracování projektu výstavby školních či veřejných prostor, kde hrozí kontaminace hlukem.
09.02.2006
Následné akustické úpravy školních budov po jejich dostavění jsou až desetkrát dražší, než kdyby se tyto úpravy prováděly v průběhu výstavby budovy. Analýza protihlukových opatření v projektové fázi nebo před zahájením výstavby školy proto může ušetřit obrovské množství finančních prostředků.
07.02.2006
Analýza akustických podmínek školních budov v České republice. Odhalení nejčastějších příčin kontaminace školního prostředí hlukem a doporučované způsoby odstranění rušivých zvuků v závislosti na charakteru školních prostor.
06.02.2006
Požadavky na akustiku a odhlučnění ve školních prostorách, které mají zajistit, aby výuka probíhala v podmínkách, jež umožňují plné využití potenciálu učitele i žáka bez zdravotních rizik.
06.02.2006
Křik dětí, běhání po chodbách, dílny, hudební výchova - hluk je se školním prostředím neoddělitelně spojen. Pokud ovšem škola nemá akusticky optimalizované prostory, může hluková kontaminace způsobovat potíže žáků při chápání a opožděný vývoj schopnosti číst a jazykových dovedností, vyjímečný pak není ani nárůst agresivního chování a stres, včetně vzestupu stresových hormonů v krvi a tlaku krve.
10.09.2004
Výzkumy týkající se psychické pracovní zátěže uvádějí opakovaně na prvních místech mezi exponovanými profesemi kromě zdravotnických profesí také učitele. V EU je této profesi věnována velká pozornost, co se týče dopadu stresu na jedince i prevence možného nástupu syndromu vyhoření.

Stránky

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout twitter youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail