Jednání se zákazníkem při přistižení krádeže zboží

1 příspěvek / 0 nový
#1

Jednání se zákazníkem při přistižení krádeže zboží

14. Květen 2007 - 14:55 Anna Kuśová

V únoru došlo po upozornění zákazníka, aby zaplatil nebo vrátil zboží, které odcizil, k fyzickému napadení 2 prodavaček s  následnou 3-týdenní pracovní neschopností. V málokterých prodejnách je bezpečnostní služba.

Jak proškolit zaměstnance obchodu o jednání se zákazníkem, kterého přistihnou při krádeži zboží na prodejně. Jaká má prodavač práva v tomto případě? Může ho vůbec zadržet do příchodu policie? Může ho prohlédnout, když má prodavač opodstatněné podezření, že zákazník zboží zcizil. Jak postupovat, aby prodavač nepřišel sám k úrazu a neporušil zákon. Mohou být prodavači vybaveni např. slzným plynem nebo jakými ochrannými pracovními prostředky může zaměstnavatel zaměstnance vybavit za účelem snížení tohoto rizika při práci.

Obvykle se jedná o zboží v hodnotě nižší. Avšak zaměstnanci mají se zaměstnavatelem uzavřenou kolektivní hmotnou odpovědnost.

 

 

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout twitter youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail