Karta OOPP

Na dotaz odpověděl Ing. Karel Škréta, VÚBP

Při používání OOPP (postroje) pro zabezpečení pracovníků pracujících ve výšce by měl být veden deník (karta) těchto prostředků. Je někde udána podoba nebo obsah takového dokumentu? Při nákupu nebyl součástí dokumentace.

Podoba nebo obsah takového dokumentu nejsou v závazných předpisech předepsány. Například nařízení vlády č. 362/2005 Sb., o bližších požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na pracovištích s nebezpečím pádu z výšky nebo do hloubky, odkazuje na průvodní dokumentaci k výrobku. Svůj vlastní dokument, v souvislostí s evidencí OOPP, může zpracovat i zaměstnavatel, je však nutno respektovat požadavky návodu.

Pro informaci uvádím požadavek z návodu k zachycovacímu postroji nejmenovaného výrobce. Postroje musí mít po celou dobu užívání uvedeny v Evidenčních listech:

  • název výrobku;
  • výrobní číslo;
  • datum výroby;
  • datum koupě;
  • seznam součástí nebo příslušenství a jejich značení;
  • datum uvedení do provozu;
  • záznam o vstupní kontrole včetně podpisu pověřené osoby;
  • datum a výsledky periodických prohlídek a zkoušek včetně podpisu pověřené osoby;
  • záznamy o provozu a mimořádných událostech;
  • důvody vyřazení z používání.

Ing. Karel Škréta

Autor článku: 

Komentáře

Karta zaměstnance-oopp

06.10.2006 - 10:55 Petra Fiklíková
<P>Zajímalo by mně, kde najdu podobu karty zaměstnance k používání OOPP. Doposud jsem našla jen příspěvky a informace, co má krta obsahovat.</P> <P>Děkuji za radu, Fiklíková</P>

Podoba není stanovena.

22.04.2007 - 00:40 Anonym
Podoba není stanovena.

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout twitter youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail