Tato informační internetová kampaň si klade za cíl přispět ke zvýšení informovanosti a povědomí mládeže o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci (BOZP) a celkově ji motivovat k žádoucímu bezpečnému chování. Kampaň byla zahájena 18. dubna a potrvá do 20. května 2011 v rámci řešení úkolu, který vychází z cílů EU v oblasti BOZP: snížit pracovní úrazovost do r. 2012 o 25 %.
Z evropských i z národní statistiky vyplývá, že míra úrazovosti pracujících ve věku 18 – 24 let je výrazně vyšší, než míra úrazovosti ostatních věkových kategorií. Mladí pracovníci mají většinou málo zkušeností, nedostatečné povědomí o možných rizicích, často mají nízkou úroveň znalostí o bezpečném a zdraví neohrožujícím chování, v prvním zaměstnání jim nezřídka chybí i základní proškolení.
Z analýz také vyplývá, že bude čím dál obtížnější seznamovat mladé pracovníky s problematikou bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, pro ně přijatelnou formou, a napomáhat jim při formování pozitivních postojů k prevenci rizik. Téma BOZP není v současné době téměř mediálně komunikované. Bezpečnost a zdraví představují trvalejší hodnoty, což mládež nepřitahuje. Chovat se bezpečně znamená pro ně omezování. Dochází k podceňování rizik a mládež v ČR vykazuje vyšší míru rizikového chování než mládež v EU.
Hlavním cílem kampaně je přispět ke zvýšení informovanosti a povědomí cílové skupiny - mládeže - o BOZP před vstupem na trh práce, zdůraznit mládeži připravující se na povolání význam bezpečnosti a ochrany zdraví při práci i celkový význam celoživotního vzdělávání v této oblasti. Vytvořit vhodné příležitosti pro získávání nebo zvyšování úrovně znalostí o BOZP. Cílem kampaně je dále informovat a motivovat pedagogy k šíření a začleňování problematiky BOZP do výchovně vzdělávacího procesu. Vybavovat je vhodnými nástroji (informace, metodické pomůcky pro vedení učňů a studentů apod.), neboť oni jsou těmi, kdož děti a mládež motivují, informují, poučují. Jsou nenahraditelnými průvodci ve světě informací. Oni mohou mládež správně nasměrovat a ukázat jim význam i místa či zdroje, kde všude je možné získat potřebné informace. Škola je obecně hlavním prostředkem šíření sdělení a přesvědčování pro cílovou skupinu žáků a studentů, kteří končí školní docházku či studium a připravují se na vstup do zaměstnání.
Naším přáním je, aby kampaň přispěla k věcné a metodické podpoře procesu výchovy žáků ke zdraví a bezpečnému chování a měla přímý vliv na postoj školy v působení na mládež v souvislosti s riziky a nebezpečími souvisejícími s pracovními činnostmi vykonávanými ve škole i mimo ni a s přípravou na budoucí povolání. V rámci kampaně byl k oslovení cílové skupiny mládeže zvolen internet, který představuje vysoce efektivní prostředek masové komunikace. Jeho předností je všeobecná dostupnost, jeho prostřednictvím lze zabezpečit zpřístupnění a efektivní šíření všech vytvořených materiálů bez dalších nákladů. Tento způsob realizace kampaně umožňuje interaktivní komunikaci, založení diskusního fóra pro výměnu informací, zpřístupnění podpůrných materiálů, rozsáhlé škály doplňkových informací a odkazů na další související informační zdroje. Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i., vytvořil před lety webovou stránku, která napomáhá při zajišťování výchovy k bezpečnému a zdraví neohrožujícímu chování a k ochraně zdraví dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních - http://skoly.vubp.cz. V rubrice „BEZPEČNĚ DO PRVNÍHO ZAMĚSTNÁNÍ“ - http://skoly.vubp.cz/internetova_kampan.php mladí lidé najdou informační, osvětové a propagační materiály ke kampani. Informační balíček se skládá z plakátů, infolistů, značek, letáku, leporela, zápisníku, testu atd.
Věříme, že se do internetové informační kampaně zapojí co nejvíce oslovených škol, že tato akce přispěje ke zvýšení informovanosti a lepší představě žáků, učňů a studentů o problematice bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a že přispěje ke snížení pracovní úrazovosti, jak to stanoví ve svých cílech Evropská agentura pro BOZP.
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.
Komentáře
Kampaň mne zaujala. Začal
Re:
Odkaz na nedokonalý on-line test byl na stránkách kampaně
diploma glejty
Re: diploma glejty